LMC ÁLTALÁNOS SZERZŐDÉSI FELTÉTELEK CÉGEKNEK (MAGYARORSZÁG)

1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

1.1 Az LMC (az alábbiakban meghatározottak szerint) kiadja az LMC Általános Szerződési Feltételeket Cégeknek („ÁSZF”), amelyek az LMC Elektronikai Rendszer használata vagy a Szolgáltatások nyújtása során (az alábbiakban meghatározottak szerint) az LMC és a cégek közötti kapcsolatokra vonatkoznak.

1.2 Az LMC Elektronikus Rendszereket és Szolgáltatásokat az LMC s.r.o., korlátolt felelősségű társaság nyújtja, székhelye: Menclova 2538/2, Libeň, 180 00 Prága 8, Csehország, cégjegyzékszám: 26441381, bejegyezve a Prágai Városi Bíróság által vezetett Cégjegyzékbe, C szakasz, 82484. bejegyzés.

1.3 Az LMC és az Ügyfél közötti kapcsolatot a jelen ÁSZF szabályozza, amely elérhető a https://www.seduo.hu/oldal/general-terms-and-conditions-for-seduo-hu oldalon,
(a) Termékfeltételek (az alábbiakban meghatározottak szerint),
(b) Személyes Adatok Feldolgozásának Szabályzata (az alábbiakban meghatározottak szerint),
(c) a jelen ÁSZF-ben vagy bármely vonatkozó Termékfeltételben hivatkozott dokumentumok, és
(d) vonatkozó törvények.

1.4 Az LMC aktuális kapcsolatfelvételi és számlázási adatai itt elérhetők el: https://www.lmc.eu/hu/kapcsolat.

1.5 Ha az LMC mint személyes adatfeldolgozó a Szolgáltatás nyújtása során személyes adatokat dolgoz fel, az adatkezelésre az Adatkezelési Szerződés az irányadó, eltérő megállapodás hiányában. Az LMC hozzájárulást kérhet a felhasználóktól a személyes adatok feldolgozásához azért, hogy a felhasználó személyes adatait a vonatkozó adatvédelmi nyilatkozatban meghatározott célból kezelje. Az LMC egyéb jogokat és kötelezettségeket is gyakorolhat, amelyek abból adódnak, hogy az LMC a személyes adatok kezelője vagy feldolgozója. Az LMC mint a személyes adatok kezelője által végzett személyes adatok feldolgozásáról az Adatvédelmi szabályzatban (https://www.seduo.hu/oldal/adatkezelesi-tajekoztato-magyarorszag) találhatók információk.

1.6 Az ÁSZF tájékoztató jellegű angol fordítása elérhető a https://www.lmc.eu/en/general-terms-conditions oldalon. Az angol nyelvű változat és a jelen ÁSZF 1.3. cikkének a) pontja szerinti nyelvi változat közötti eltérés esetén az ÁSZF 1.3. cikkének a) pontja szerinti nyelvi változat az irányadó.

2. A HASZNÁLT KIFEJEZÉSEK DEFINÍCIÓI

2.1 Az ÁSZF-ben használt kifejezések jelentése:
(a) Hirdetés: Egy ajánlat, pl. az Ügyfél által igényelt állásajánlatok bemutatása, amely a Szerződés feltételei szerint az LMC Elektronikai Rendszerben jelenik meg.
(b) Ügynök: Olyan Ügyfél, aki az LMC Elektronikai Rendszeren keresztül harmadik felek számára keres pályázókat állásokra, pl. egy munkaerő-közvetítő ügynökség.
(c) Szerződés: Az LMC (a fent meghatározottak szerint) és az Ügyfél között bármilyen formában (beleértve a papíralapú vagy elektronikus megrendeléseket is) létrejött szerződés a Szolgáltatások nyújtására.
(d) Adatkezelési Szerződés (https://www.lmc.eu/en/general-terms-conditions/personal-data-protection): A Szerződéssel kapcsolatos személyes adatok kezelésének feltételei.
(e) Ügyfél: Olyan cég, amely szerződést kötött az LMC-vel a Szolgáltatások nyújtására, beleértve az Ügynököt is.
(f) ÁSZF (https://www.seduo.hu/oldal/general-terms-and-conditions-for-seduo-hu): Az LMC Általános Szerződési Feltételei Cégeknek.
(g) LMC: Az LMC Elektronikai Rendszereket és a Szolgáltatásokat az adott országban a fent leírtak szerint szolgáltató érintett cég.
(h) LMC Elektronikai Rendszerek: Az LMC által biztosított webhelyek vagy egyéb számítógépes programok (beleértve a mobilalkalmazásokat is) és kapcsolódó adatbázisok.
(i) Felek: A Szerződés felei, azaz az LMC (a fent meghatározottak szerint) és az Ügyfél.
(j) Termékfeltételek (https://www.seduo.hu/oldal/product-terms-and-conditions-for-seduo-hu-for-clients) Az adott Szolgáltatások feltételei.
(k) Szolgáltatás: Az LMC Elektronikai Rendszerekben kínált és nyújtott bármely szolgáltatás az LMC által, vagy közvetlenül az LMC képviselői vagy meghatalmazott képviselői által nyújtott szolgáltatás, különösen az ÁSZF-ben felsorolt szolgáltatások.

3. AZ LMC SZOLGÁLTATÁSAINAK ÁTTEKINTÉSE

3.1 Oktatási szolgáltatások:

(a) online oktatási képzés az LMC Elektronikai Rendszerein keresztül,
(b) az LMC által kínált egyéb oktatási szolgáltatások a humán erőforrások területén és más területeken.

4. FELELŐSSÉG A BEMUTATOTT INFORMÁCIÓKÉRT AZ LMC ELEKTRONIKAI RENDSZEREKEN KERESZTÜL

4.1 Azok tartalmáért az Ügyfél felel, aki a bemutatott információkat az LMC Elektronikai Rendszerekben tárolta. Az LMC információkat tárolhat az LMC Elektronikus Rendszerekben történő adatbevitelről, amely lehetővé teszi az adott Ügyfél egyértelmű azonosítását.

4.2 A Szerződéssel összhangban megszerzett információkat az LMC felhasználhatja az Ügyféllel folytatott, hamis információk közléséből eredő viták rendezésére, vagy az LMC Elektronikus Rendszerek használatának megakadályozására a jelen Feltételekkel ellentétes információkat közlő Ügyfél által.

4.3 A Szerződéssel kapcsolatban az LMC-nek átadott adatok nyilvánosan hozzáférhetők lehetnek, ha a Szolgáltatás nyújtásához szükséges, vagy az ilyen közzététel a Szolgáltatás részét képezi. A 8. cikk erre nem vonatkozik.

5. A BEMUTATOTT INFORMÁCIÓK KEZELÉSE

5.1 Az LMC nem köteles szolgáltatásokat nyújtani, ha:
(a) A szolgáltatások vagy a hirdetések olyan információkat tartalmaznak, amelyek ellentétesek az alkalmazandó joggal, az általános etikai szabályokkal, a közrenddel vagy a jó erkölccsel.
(b) Az információ sértheti az LMC vagy más természetes vagy jogi személyek jó hírnevét.

5.2 Az LMC az ÁSZF 4. és 5. cikke szerint felülvizsgálhatja az Ügyfél által bemutatott bármely információ tartalmát. Az LMC jogosult az Ügyfelet az ÁSZF 4. és 5. cikkének megsértéséről értesíteni, és azonnali intézkedést kérni, vagy az ilyen információkat az LMC Elektronikus Rendszereiből eltávolítani, akár az Ügyfél hozzájárulása vagy előzetes értesítése nélkül is. Az ÁSZF 4. és 5. cikkének megsértése esetén az LMC jogosult a Szerződést azonnali hatállyal, előzetes értesítés nélkül felmondani, beleértve a Szolgáltatások leállítását is, és azonnali intézkedést kérni, vagy az ilyen információkat az LMC Elektronikus Rendszereiből eltávolítani, akár az Ügyfél hozzájárulása vagy előzetes értesítése nélkül is. Az ÁSZF 4. és 5. cikkének megsértése esetén az LMC jogosult a Szerződést azonnali hatállyal, előzetes értesítés nélkül felmondani, beleértve a Szolgáltatások leállítását is.

5.3 Az LMC fenntartja a jogot, hogy minden rendelkezésre álló műszaki és jogi eszközzel megakadályozza az LMC Elektronikai Rendszer használatát a Szerződést ismételten és jelentősen megszegő Ügyfél által.

6. ANYAGOK BENYÚJTÁSA ÉS A SZOLGÁLTATÁSOK BIZTOSÍTÁSÁNAK KEZDŐ IDŐPONTJA

6.1 Az Ügyfelek kötelesek az anyagokat saját költségükre és saját felelősségükre benyújtani az LMC-hez. A humán erőforrás területén végzett automatizált adatkezeléssel kapcsolatos információkat az LMC Elektronikai Rendszereken keresztül fogadjuk el, amennyiben nincs ettől eltérő megállapodás.

6.2 Ha az Ügyfél késik az anyagok benyújtásával vagy ezen dokumentumok átvételével, az Ügyfél köteles kifizetni az anyagok rövidebb időn belüli feldolgozásával kapcsolatos összes többletköltséget.

6.3 Eltérő megállapodás hiányában az LMC garantálja, hogy a Szolgáltatást az ÁSZF 3.1. cikkében meghatározott Szolgáltatásokra vonatkozó összes anyag beérkezését követő naptól számított három (3) munkanapon belül rendelkezésre bocsátja. Ha az Ügyfél késik az anyagok benyújtásával, a késedelem napjaival meghosszabbodik az a határidő, ameddig az LMC köteles a Szolgáltatás nyújtását megkezdeni. Az LMC fenntartja a jogot a közzétételi határidő módosítására, ha az anyagokat nem szabványos formátumban bocsátják rendelkezésre, vagy más módon ellentétesek a Szerződéssel.

6.4 Amennyiben az érintett LMC Elektronikus Rendszer előírja, az Ügyfél köteles regisztrálni az érintett LMC Elektronikus Rendszerekre, mielőtt az LMC megkezdi a Szolgáltatás biztosítását. Az Ügyfél további felhasználói fiókokat hozhat létre, kivéve, ha az ÁSZF másként rendelkezik.

6.5 Az Ügyfél a Szolgáltatásokat kizárólag a saját szükségleteire használja.

7. LMC ELEKTRONIKAI RENDSZEREK HASZNÁLATA

7.1 Az Ügyfél fiókjához/fiókjaihoz való hozzáférést bejelentkezési adatok védik az LMC Elektronikai Rendszerekben.

7.2 Az Ügyfél nem teheti a következőket:
(a) Adatok feldolgozása az LMC Elektronikai Rendszerben automatizált módon, vagy az LMC adatbázisok hasonló módon történő kinyerése vagy felhasználása a Szerződés céljának teljesítéséhez szükséges körön túl,
(b) Kísérlet az LMC Elektronikai Rendszerek olyan részeihez való hozzáférésre, amelyekhez az LMC nem adott kifejezetten hozzáférést,
(c) Az LMC Elektronikai Rendszerek használata a Szerződés céljával ellentétes módon.

7.3 Az Ügyfél köteles:
(a) Tájékoztatni az LMC-t az LMC Elektronikai Rendszerek minden biztonsági hiányosságáról, amelyet az LMC Elektronikai Rendszerek használata során észlelt,
(b) Tartózkodni a biztonsági hiányosságok közzétételétől az LMC-nek küldött értesítéstől számított legalább kilencven (90) napig.

7.4 Az Ügyfél köteles továbbá:
(a) Létrehozni külön felhasználói fiókot az LMC elektronikai rendszerében minden alkalmazott számára, és egyedi bejelentkezési felhasználónevet és jelszót beállítani minden fiókhoz;
(b) Megakadályozni a bejelentkezési adatok megosztását az Ügyfél alkalmazottai között vagy harmadik felekkel;
(c) Védeni a bejelentkezési adatokat, és
(d) Megakadályozni a bejelentkezési adatokkal való visszaélést.

7.5 Az Ügyfél köteles haladéktalanul értesíteni az LMC-t a belépési adatok jogosulatlan felhasználásáról vagy az ezen adatokkal való visszaélésről. Az LMC nem vállal felelősséget az Ügyfél bejelentkezési adataival való visszaélésért, illetve az Ügyfél fent említett kötelezettségeinek megszegéséből eredő károkért és harmadik felek követeléseiért.

7.6 Az LMC Elektronikai Rendszerek kiigazítása és továbbfejlesztése céljából az LMC jogosult bármely Ügyféltől származó visszajelzést felhasználni anélkül, hogy az Ügyfél bármilyen pénzügyi elszámolásra igényt tartana.

8. TITOKTARTÁS

8.1 A Felek vállalják, hogy bizalmas információkat bizalmasan kezelik. Bizalmas információnak minősül minden olyan információ és adat, amelyhez a Felek a kölcsönös együttműködésre vonatkozó tárgyalásokkal kapcsolatban közvetlenül vagy közvetve hozzájutnak, különösen minden olyan adat, dokumentum és üzleti feltétel, bármilyen típusú és formájú, megfogható vagy megfoghatatlan, amelyet a Felek kölcsönösen írásban vagy szóban, prezentáció keretében vagy más módon a kölcsönös együttműködés céljából közölnek. Bizalmas információnak minősül továbbá a pályázókra, ügyfelekre, know-how-ra és a Felek egyéb ügyeire vonatkozó minden olyan információ, amely nem nyilvános (vagy nem nyilvánosnak szánt) és közismert, és amely üzleti titok tárgyát képezi. A kölcsönös együttműködéssel kapcsolatos bármilyen sajtóközlemény vagy nyilvános bejelentés csak az LMC előzetes írásbeli jóváhagyásával történhet.

8.2 A Felek vállalják, hogy nem adnak ki bizalmas információkat harmadik félnek, és intézkedéseket tesznek annak megakadályozására, hogy harmadik felek hozzáférjenek az ilyen információkhoz. Az előző mondat rendelkezései nem vonatkoznak az alábbi bizalmas információkra:
(a) amelyeket az LMC jogosult vagy köteles közzétenni a Szerződéssel kapcsolatban;
(b) amelyek a nyilvánosságra hozatal időpontjában már nyilvánosan elérhetők voltak;
(c) amelyek a nyilvánosság számára ismertté vagy hozzáférhetővé váltak vagy válnak, kivéve, ha a Felek bármelyike, alkalmazottaik, tanácsadóik vagy tanácsadóik szerződéses kötelezettségeinek megszegése miatt váltak vagy válnak ismertté;
(d) amelyeket az általános érvényű jogszabályokból vagy bíróságok vagy illetékes hatóságok (pl. rendőrség) engedélyezett kéréseiből eredő kötelezettség alapján hoztak nyilvánosságra;
(e) amelyeket az érintett fél kifejezett hozzájárulása alapján hoztak nyilvánosságra.

8.3 A titoktartási kötelezettségek a Szerződés időtartamától függetlenül érvényben maradnak.

8.4 Az LMC vállalja, hogy semmilyen bizalmas információt nem gyűjt, tart, tárol, terjeszt, bocsát rendelkezésre, dolgoz fel vagy használ fel, illetve más információval nem kombinál, semmilyen módon nem jogcím nélkül vagy az Ügyfél utasításaival ellentétesen. Az LMC kötelezettséget vállal arra, hogy indokolatlan késedelem nélkül továbbít az Ügyfélnek minden olyan bizalmas információt, amellyel az LMC az Ügyfél számára végzett szokásos munkavégzésén túl kapcsolatba kerülhet, és a bizalmas információk kezelésének időtartama alatt gondoskodik arról, hogy azok megfelelően védve legyenek az esetleges veszteségek, lopás, megsemmisülés, jogosulatlan hozzáférés vagy véletlen vagy egyéb sérülés vagy más jogosulatlan felhasználás vagy feldolgozás ellen.

8.5 Ha az Ügyféllel kapcsolatos bizalmas információkat harmadik féllel közlik, az LMC biztosítja, hogy a harmadik felet az LMC-vel azonos mértékben köti a titoktartási kötelezettség.

8.6 Az LMC-nek be kell tartania a közös biztonsági szabványokat a számítógépes vírusok kockázatai és a számítógépes hálózatok védelme tekintetében. Az LMC tudomásul veszi, hogy köteles eleget tenni minden adatvédelemmel és üzleti titokkal kapcsolatos jogszabályi kötelezettségnek.

9. SZERZŐDÉS

9.1 A Szerződés létrejön:
(a) írásos Szerződés megkötésével;
(b) az Ügyfél megrendelésének visszaigazolásával az LMC által;
(c) az Ügyfél megrendelésének megfelelően a Szolgáltatások biztosításával az LMC által.

9.2 A Szerződés megkötésével az Ügyfél elfogadja:
(a) a Szolgáltatások biztosításának feltételeit (grafikus formátumok, anyagok benyújtásának módja stb.);
(b) az internetes hálózat és az LMC Elektronikai Rendszerek környezetének lehetséges korlátait;
(c) a Szerződés tartalmát, elsősorban az adott Szolgáltatás ÁSZF-ét és Termékfeltételeit.

9.3 Az LMC olyan megrendeléseket fogad el Ügyfeleitől, amelyek alapján Szolgáltatásokat biztosít az Ügyfeleknek. A megfelelően kitöltött megrendelés az Ügyfél számára kötelező érvényű az LMC-hez történő kézbesítés pillanatában.

9.4 Az Ügyfél az LMC Szolgáltatásaira vonatkozó megrendeléseit elsősorban az LMC Elektronikus Rendszereiben elérhető elektronikus megrendelőlap kitöltésével és elküldésével küldi el. A kötelező érvényű megrendelés más, az LMC által engedélyezett módon is elküldhető, pl. e-mailben, postai úton vagy telefonon.

9.5 Az LMC fenntartja a jogot a megrendelés visszautasítására a kézhezvételtől számított három (3) munkanapon belül, ha:
(a) az Ügyfél korábban megszegte a Szerződésben vállalt kötelezettségeit (beleértve az ÁSZF-et is);
(b) az ilyen megbízás teljesítése ellentétes lenne az LMC üzletpolitikájával;
(c) az ilyen megbízás végrehajtása ellentétes lenne a tisztességes üzleti gyakorlattal, a jó erkölccsel vagy a közrend elveivel.

9.6 Az LMC megkezdi a Szolgáltatások nyújtását a Szerződés feltételei szerint, kivéve, ha az ÁSZF 9.5. cikke alapján elutasítja a megrendelést. A Szolgáltatás biztosítását indokolatlan késedelem nélkül meg kell kezdeni, kivéve, ha a Szerződés másként rendelkezik.

9.7 Az LMC jogosult a Szerződésből, valamint a Szerződés egészéből eredő valamennyi jogot és kötelezettséget átruházni egy másik személyre, ha az ilyen személy az Alma Media csoport tagja. Az LMC értesíti az Ügyfelet az ilyen megbízásról.

9.8 Az LMC és az Ügyfél egyaránt vállalja a körülmények változásának kockázatát, így a körülmények megváltozása nem ad okot a szerződés megújítására irányuló tárgyalások folytatására.

10. SZOLGÁLTATÁSOK DÍJA, SZÁMLÁZÁS

10.1 Az LMC fizetés ellenében lehetővé teszi a hozzáférést az LMC Elektronikus Rendszerekhez és Szolgáltatásokhoz, ezen LMC Elektronikus Rendszerek és Szolgáltatások egyes részei ingyenesen elérhetők.

10.2 Az Ügyfél a nyújtott szolgáltatásokért az LMC-nek a megrendelés kézhezvétele időpontjában érvényes LMC-árlista szerinti díjat köteles fizetni. Amennyiben az LMC engedélyezi, az díj kredittel is kiegyenlíthető az aktuális online árlista szerint. Minden ár ÁFA, egyéb adók és díjak nélkül értendő, kivéve, ha az ettől eltérően van feltüntetve. Az Ügyfél tudomásul veszi, hogy amennyiben az adott pénzügyi művelet adóköteles vagy kötelező illetékköteles, az árat a vonatkozó jogszabályok szerint az ilyen adó vagy díj megnöveli. Minden, az LMC javára teljesített kifizetés az LMC bankszámláján történő jóváírás időpontjában tekinthető teljesítettnek.

10.3 A díj esedékessége a hatályos jogszabályok szerint kiállított adózási dokumentum (számla) alapján történik. Az LMC a számlát a Szerződés megkötésétől számított tizenöt (15) napon belül állítja ki. A számla – eltérő megállapodás hiányában – a kiállításától számított tizennegyedik (14.) napon esedékes.

10.4 A szolgáltatás nyújtása esetén az adóköteles termékértékesítést a szolgáltatásnyújtás napján kell teljesítettnek tekinteni, vagy az adózási dokumentum kiállításának napján, kivéve a részlet- vagy fizetési ütemezést, illetve a fizetési elismervényt korábbinak kell lennie, vagy ha az alkalmazandó jog másként rendelkezik. Az ÁSZF 3.1 cikkében meghatározott Szolgáltatásokat az LMC részéről történő biztosításuk első napján teljesítettnek kell tekinteni.

10.5 Az Ügyfél nem jogosult a kifizetett díj visszatérítésére vagy árengedményre, ha az Ügyfél nem veszi igénybe a megrendelt Szolgáltatásokat, vagy olyan okokból, amely nem kizárólag az LMC-nek tulajdonítható.

10.6 Az LMC fenntartja a jogot a Szolgáltatások biztosításának felfüggesztésére, amennyiben az Ügyfél nem fizeti meg a kért előleg összegét.

10.7 Ha az Ügyfél tizennégy (14) napot meghaladóan késik a díj vagy annak egy részének fizetésével, az LMC jogosult a Szolgáltatások biztosítását megszakítani mindaddig, amíg az Ügyfél a teljes díjat ki nem fizeti. A Szolgáltatások nyújtása azonnal folytatódik, miután az LMC számláján jóváírásra került az esedékes összeg. Az Ügyfél nem jogosult a Szolgáltatások időtartamának meghosszabbítására annyi idővel, amennyivel a Szolgáltatások biztosítása felfüggesztésre került, és nem jogosult semmilyen kedvezményre vagy egyéb engedményre a Szolgáltatások megállapodás szerinti díjából.

10.8 Az Ügyfél hozzájárul az adózási dokumentumok (számlák) elektronikus kiállításához.

10.9 Ha a Szolgáltatások nyújtásának megállapodott időszaka, amely alatt a Hirdetések megjelentek, lejár, vagy más Szolgáltatásban állapodtak meg, az összes aktív állásajánlat bemutatása is lejár ezen időszak utolsó napján, függetlenül attól, hogy az állásajánlatok mennyi időre voltak felajánlva, és az Ügyfél nem jogosult az idő előtti felmondás miatt semmilyen követelésre. Ha a Felek megállapodnak abban, hogy együttműködésüket egy évvel meghosszabbítják (új megállapodást kötnek), akkor a vonatkozó Hirdetéseket arra a teljes időszakra teszik közzé, amelyre eredetileg meghirdették őket.

11. A SZERZŐDÉS FELMONDÁSA ÉS SZANKCIÓK

11.1 Az ügyfél és az LMC közötti Szerződés megszűnhet:
(a) annak az időszaknak a lejártakor, amelyre a Szerződés létrejött, ha a megrendelésben vagy a Szerződésben ilyen időtartam szerepel;
(b) a Szerződés azonnali hatályú felmondásával, az ÁSZF 12. cikkének megfelelően;
(c) az LMC és az Ügyfél megállapodása alapján.

11.2 Ha a szerződést az LMC azonnali hatállyal felmondja, az LMC jogosult a felmondott szerződés alapján már kiszámlázott díj 1%-ának megfelelő ún. megbízási díjat felszámítani, ha ugyanazzal az Ügyféllel új szerződést köt.

11.3 Ha az Ügyfél a Szolgáltatások díjának kifizetésével késedelemben van, az LMC jogosult a törvényes késedelmi kamatot felszámítani az Ügyfélnek a hátralék összegére.

11.4 A szankciófizetési kötelezettség nem érinti a teljes kártérítési kötelezettséget.

11.5 Az LMC a Szerződés megszűnését követően is köteles eleget tenni a személyes adatok védelmével kapcsolatos kötelezettségeket szabályozó vonatkozó jogszabályokból eredő kötelezettségeinek, különösen a személyes adatok jogosulatlan felhasználásának megakadályozására mindaddig, amíg azokat az Ügyfél vagy az Ügyfél által kijelölt harmadik fél részére az Ügyfél utasításai szerint át nem adják, vagy amíg az adatokat biztonságosan meg nem semmisítik.

12. A SZERZŐDÉS AZONNALI HATÁLYÚ FELMONDÁSA

12.1 Az LMC jogosult a Szerződést azonnali hatállyal felmondani, ha:
(a) az Ügyfél által rendelkezésre bocsátott anyagok a hatályos jogszabályokba ütköznek, a jó erkölccsel, a közrenddel stb. ellentétesek (különösen, ha erőszakot, rasszizmust, bizonyos lakossági csoportokkal szembeni diszkriminációt stb. hirdetnek),
(b) az Ügyfél késedelemben van az LMC felé fennálló tartozásával (függetlenül attól, hogy a tartozás a Szerződésből vagy más megállapodásból ered);
(c) az Ügyfél sérti az LMC vagy védjegyei jó hírnevét,
(d) az Ügyfél az LMC Elektronikus Rendszerekben olyan információk megjelenítését kéri, amelyek ellentétesek az ÁSZF 5.1. cikkével,
(e) az Ügyfél jelentősen megszegi a Szerződést.

12.2 Az Ügyfél csak abban az esetben jogosult a Szerződés azonnali hatályú felmondására, ha az LMC lényegesen megszegi kötelezettségeit. Lényeges szerződésszegésnek minősül mindenekelőtt az LMC kötelezettségeinek olyan megszegése, amely miatt a szolgáltatások nyújtása az LMC által bizonyíthatóan több mint tíz (10) egymást követő munkanapra teljes egészében felfüggesztésre kerül, kivéve, ha a felfüggesztés vis maior miatt következik be.

12.3 A Szerződés azonnali felmondása csak jövőbeli hatályú lehet.

13. KÁRTÉRÍTÉS

13.1 Az LMC által nyújtott elégtelen teljesítés esetén a Felek megállapodnak abban, hogy az LMC:
(a) az Ügyfelet más Szolgáltatások megfelelő értékű pótlólagos teljesítésével kompenzálja, vagy
(b) a Felek megállapodása szerint más módon nyújt pótlólagos teljesítést.

13.2 Az LMC nem vállal felelősséget a vis maior vagy az LMC eszközein kívül eső hibákból eredő károkért. Vis maiornak minősül az LMC akaratától függetlenül felmerülő, átmeneti vagy tartós, rendkívüli, előre nem látható és leküzdhetetlen akadály. Az LMC részéről felmerülő vis maior esetén az LMC indokolatlan késedelem nélkül értesíti az Ügyfelet a helyzetről és annak okáról. Eltérő megállapodás hiányában az LMC továbbra is a legjobb képességei és lehetőségei szerint teljesíti a Szerződést, akár alternatív eszközök felhasználásával is, hogy teljesítse szerződéses kötelezettségeit.

13.3 Az LMC felelőssége az LMC műszaki és szoftveres eszközeiben a megkötött Szerződéssel összefüggésben keletkezett károkért legfeljebb az Ügyfél által a Szerződés szerinti Szolgáltatásokért a káreseményt megelőző időszakban kifizetett összegre korlátozódik. Az LMC nem köteles megtéríteni az Ügyfélnek azt a kárt, amely a Szerződés megkötésekor nem volt előre látható.

14. SZERZŐI JOG ÉS VÉDJEGYEK

14.1 Az Ügyfél köteles engedélyeket beszerezni a közzétett információkban, szlogenekben, audiovizuális felvételekben vagy hirdetésekben bemutatott valamennyi olyan mű felhasználására, amelyeket az LMC a szolgáltatások nyújtásával kapcsolatban használ, és köteles ezen engedélyekért és az összes kapcsolódó költségért díjat fizetni. Az LMC nem vállal felelősséget a szerzői jogok megsértéséért az Ügyfél által, vagy az Ügyfél által biztosított anyagok közzététele miatt. Ha a jelen rendelkezés Ügyfél általi megsértésével kapcsolatban az LMC-t bármilyen kár éri, az Ügyfél köteles az LMC kérésére indokolatlan késedelem nélkül megtéríteni minden kárt az LMC számára.

14.2 Az Ügyfél az LMC Elektronikus Rendszereket vagy azok részeit saját (belső) használatán kívül, vagy az LMC által kifejezetten engedélyezett felhasználási kört meghaladó módon nem használhatja, ezek terjesztése, másolása vagy egyéb technikai feldolgozása kifejezetten tilos az LMC előzetes írásbeli, bizonyítható hozzájárulása nélkül. Az Ügyfeleknek tilos továbbá bármilyen módon beavatkozniuk a weboldalak technikai eszközeibe vagy tartalmába.

14.3 Az LMC Elektronikai Rendszerben tárolt anyagok feltöltése, mentése vagy nyomtatása kizárólag saját (belső) célokra engedélyezett, az így nyert anyagokat semmilyen módon nem lehet tovább terjeszteni / reprodukálni. Tilos bármilyen más mechanikus vagy elektronikus sokszorosítás vagy módosítás az LMC előzetes írásbeli hozzájárulása nélkül.

15. IRÁNYADÓ JOG, JOGHATÓSÁGI MEGÁLLAPODÁS

15.1 A Felek megállapodnak abban, hogy jogviszonyukra Magyarország joga az irányadó.

15.2 A Felek megállapodnak abban, hogy a közöttük felmerülő jogviták a magyarországi bíróságok kizárólagos joghatósága alá tartoznak.

16. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

16.1 Az LMC jogosult az ÁSZF és a Termékfeltételek, valamint a Szerződésben foglalt egyéb szerződési feltételek megfelelő mértékű egyoldalú módosítására vagy kiegészítésére, amennyiben azok módosítására indokoltan szükség van. Ebben az esetben az LMC köteles tájékoztatni az Ügyfelet a módosítással érintett új feltételek hatálybalépésének időpontjáról, és értesíteni az Ügyfelet a módosítással érintett új feltételekről legalább hét (7) munkanappal az új feltételek hatálybalépését megelőzően megfelelő módon (elsősorban, de nem kizárólag e-mailben vagy az Ügyfél által használt LMC Elektronikus Rendszereken keresztül). A megfelelő mérték az ÁSZF vagy a Termékfeltételek, valamint más olyan dokumentumok bármely rendelkezésének módosítását jelenti, amelyekre az ÁSZF hivatkozik.

16.2 Ha az Ügyfél nem ért egyet az LMC által az ÁSZF 16.1. cikke szerint közölt feltételekkel, az Ügyfél jogosult a Szerződést az LMC értesítésének kézhezvételétől számított tizenöt (15) napon belül felmondani az elutasítás benyújtásával. Ebben az esetben a Szerződés megszűnik a módosítással érintett új feltételek hatálybalépésének napján, vagy azon a napon, amikor az Ügyfél nézeteltérését az LMC-hez eljuttatják, attól függően, hogy melyik következik be később.

16.3 A 16.1. és 16.2. cikk rendelkezéseit értelemszerűen alkalmazni kell az Egyéb adatfeldolgozó engedélyével szembeni kifogásokra, ahogyan ezt a kifejezést a Személyes Adatok Feldogozásának Szabályzata használja. A 16.2. cikkel ellentétben és a Személyes Adatok Feldolgozásának Szabályzatában foglaltakon túlmenően (i) a bejelentések a Személyes Adatok Feldolgozásának Szabályzatával összhangban történnek, és (ii) az Ügyfél köteles az esetleges kifogást haladéktalanul, de legkésőbb az értesítéstől számított öt (5) munkanapon belül közölni. Az LMC megvizsgálja az Ügyfél ellenvetéseit, és amennyiben azok jogosak, az LMC megteszi a megfelelő intézkedéseket az ilyen Egyéb adatfeldolgozóval szemben. Ha az LMC intézkedéseket tesz, és az Ügyfél nem emel kifogást ezen intézkedések ellen az intézkedésekről szóló értesítéstől számított öt (5) munkanapon belül, a Szerződés továbbra is az újonnan bejelentett feltételek szerint marad érvényben és lesz hatályos. Ha az Ügyfél az előző mondatban meghatározott határidőn belül kifejezi, hogy nem ért egyet a megtett intézkedésekkel, a Szerződés azon a napon szűnik meg, amikor az értesítést az LMC-hez eljuttatja. A 16.3. cikk rendelkezései nem vonatkoznak az LMC-vel együttműködő természetes személyekből álló Egyéb adatfeldolgozókra.

16.4 A jelen ÁSZF 2023. 09. 01-től érvényes és hatályos.

LMC